Pages

Friday 27 January 2012

Bienvenido a Vigo




Sedím v izbe na čalúnenej stoličke popíjam červené víno z oblasti La Rioja a konečne sa odhodlávam napísať niečo po 5 dňoch v tejto úžasnej krajine.
Myslím, že som si vybrala veľmi dobre. Pozorujem, že mi robí problémy sústrediť sa na text v slovenčine, keďže celé dni je moja hlava prestavená na angličtinu a španielčinu.
Vigo je prekrásne mesto s viac ako 300 tisíc obyvateľmi. Je to mix socializmu, Viedne a španielskej architektúry. Prvá vec, ktorá mi okrem mora padla do oka, boli pomaranče na stromoch. Na ceste, v premávke, v centre. Marcelo, dobrovoľník, ktorý po mňa prišiel na stanicu bol prekvapený, že si fotím práve toto. Hej, fotím. Oci, to je pre teba :





Ďalšia vec, ktorá je veľmi zaujímavá sú samotní Španieli. Majú čas. Sú kľudní. Tu si na ceste nikto nenadáva do ko***ov, dôchodcovia málokedy sedia v autobuse, sú veľmi čiperní, všade chodia, všetko si vybavujú a nečakajú na smrť ako tí u nás. Nemyslia si, že zajtra zomrú. Počas dňa, keď je slnečno (aj keď nie je), pijú na námestí kávu (áno,vonku) alebo aj víno. Ľudia tu po Vás nekričia, všetci sú milí a maximálne pozorní, keď ste cudzinec a viete španielsky (pretože ani neviete, ako im to uľahčujete). Naposledy, keď som bola kupovať pšeno a červenú ryžu, sa predavačka v tzv. parafarmacia (bio obchod + lekáreň zároveň) okolo mňa obšmietala a snažila sa mi pomôcť. Ja som si slová v mobile prekladala, a ona mi nosila čo chcem. Potom zvyšným zákazníčkam hovorila : ona je z ďaleka, musí si všetko prekladať. Všetci sa usmievali a písali mi na papier, či je to to, čo hľadám. Proste jedna nádhera.
Každopádne, nikdy som si nemyslela, že prvá vec, ktorú mi bude treba v Španielsku vybaviť, bude adaptér do zástrčky pre môj mobil, laptop a žehličku na vlasy. Išla som do železiarstva (la ferretería) a snažila som sa vykoktať. Seňora videla, že je to pre mňa namáhavé, rozprávala pomaly, a dala mi inštrukcie ako jemne to rozbaliť, aby som to mohla zajtra vrátiť. A aj som vrátila. Ale už je to ok.



Moja španielčina sa pomaličky mení zo škôlkárskej na základnú školu, čo ma veľmi teší. A ďakujem mobilu, že má internet- slovník a mapy. Základ je, že všetko rozumiem. No adekvátne sa vyjadriť je zatiaľ problém. 

No comments:

Post a Comment