Pages

Thursday 9 February 2012

Cestou do Londýna (na skok do Santiago de Compostela)

Na poslednú chvíľu akosi padlo rozhodnutie, že by som sa tento týždeň mala vyskytnúť v Londýne. Na výber som teda mala Porto alebo Santiago de Compostela /letisko/. 

Skončila som v Santiagu. Cesta vlakom trvala asi hodinu a pol, pričom scenéria sa menila veľmi často. Je vidno, ako sa od Viga smerom na severovýchod menilo počasie, kultúra aj architektúra. Bola som nadšená.

Santiago de Compostela je pútnicke mesto, zapísané do svetového dedičstva UNESCO, je hlavným mestom Galície a počtom obyvateľov by sa malo rovnať asi tak Prešovu.
Okrem toho je veľmi veterné, ľudia sú stále ochotní poradiť a vyše trištvrte hodiny som nevedela nájsť tzv. zonu monumental / pamiatková oblasť/. A keďže mi zlyhala v mobile aplikácia Mapy, musela som si poradiť inak. 
Označovanie smeru a šípkovanie je tam úplne naprd, ale aspoň som sa prešla. 


Čo sa parkov týka, sú prekrásne. Oproti Vigu tu na stromoch v meste nemajú pomaranče, ale kvety. Vyzeralo to ako ruže, no ruže to neboli. Všetko je upravené. Akurát, že večný problém Španielska sú psie hovná kdekoľvek na ulici. Treba si preto dávať pozor. 




Takto asi vyzeralo, keď som našla to, čo som chcela. Ono, v podstate som na všetko/ aj s cestou zo železničnej stanice a cestou na autobusovú stanicu/ mala asi dve hodiny. Čiže som zabila dosť času hľadaním. No myslím, že to stojí zato...





Hlavná katedrála a námestie. Na fotke nižšie sa spájam s londýnskou ústredňou, ktorá mi zisťovala dodatočné info, ako sa dostať na stanicu.







Celá historická časť je preplnená náboženskými obchodmi a suvenírmi, do toho predávajú tričká a plagáty a Bobom Marleym, hrajú tam gajdy, holuby sú celkom dotieravé a každý sa chce fotiť pri katedrále. 
Posledná fotka je kruhový objazd so samotným Santiagom /Jakubom, Jacobeom/ ktorý som nedokázala zachytiť kvalitnejším spôsobom. 
Po ceste busom na letisko sú po ceste motely, hotely, reštaurácie, ubytovne, sochy, ktoré sa všetky volajú Santiago, Jacobeo ... proste veci pripravené na púť / Ruta Jacobea/. 
Letisko je maličké. Nemajú na ňom ani tapas, je tam jeden duty free shop, jeden Adolfo Dominguez, jeden obchod s dezertmi a niečo ako samoobslužný bufet. Priority boarding, zdá sa, majú niekde hlboko v ... takže ho v podstate netreba.
Ale oplatí sa vidieť to.

No comments:

Post a Comment