Pages

Tuesday 8 November 2011

Myšlienkový diár I.

Na zastávke som pozorovala topánky.Nie moje. Bolo mi ľúto chlapca, ktorý bežal na autobus, no nestíhal. Lebo topánky. Jeho obrovské botasky na malej nohe desaťročného chlapca. A k tomu potrhaná aktovka s pokémonmi, tesiláky, a červená vetrovka s dlhými rukávmi. Asi nemali peniaze. Alebo sa možno ráno obliekal sám...
Do autobusu som nastúpila s úsmevom. Videla som plagát Buena Vista. Sadla si ku mne tučná teta s igelitkou. Celú cestu poťahovala nosom a hlava jej zapadla presne do golieru na vetrovke.
Slnko svietilo,ja som ako o dušu fúkala nos a zrazu som si ho všimla. Mal krásne oči, úplne dokonalé črty modela. A akné. Bolo ho veľa. No bolo úplne čarovné ,že ho vôbec nešpatilo. Pozerala som naňho. On sa pozeral von. A potom vystúpil. Mal veľké nohavice, a nevedel poriadne chodiť. Mal asi osemnásť.
Musela som sa škeriť, lebo slnko mi nedovolilo tváriť sa ako človek. Stáli sme na zastávke a ja som pozerala na ženy. Zase som bola fascinovaná.Ženami. Ženou s guľatými modrými náušnicami. Ženou s decentými náušničkami. Dievčaťom s dokonale namaľovanými očami.
Rozmýšľala som, aké sú ženy krásne. Keď sa o seba starajú. Dokonca aj tie chudobné, s platom na úrovni životného minima, ktoré nemajú peniaze, ale šarm stále áno. Keď si len učešú tie riedke vlásky a dajú náušničky. Vykračujú si vo vyčaptaných topánkach. Majú také zničené ruky a fľak na kabáte. Aj tak nestrácajú na ženskosti.

Po zvyšok cesty ma ešte stihlo fascinovať: Igelitky- ženy ich nosia farebné, s dobrou značkou, podľa možností od kozmetiky alebo oblečenia. Mužom je to jedno. V obľube majú Tesco, alebo tie pevné z večierky so zátiším alebo šteniatkom.
Húsenica na chodníku- jej chlpy vrhajú normálny tieň,brutálne.
Ihličie- ako môže v meste plnom smogu normálne voňať?A najmä, keď prší.
Kanál- že sa z neho dymí.
A že dievčatám s hrubými a krátkymi nohami vôbec nepasujú batikované rifle s čižmami po kolená. Kedy im to niekto povie?
Pozadie pracovnej plochy- treba si sadnúť úplne dozadu a počkať, kým začne prednáška. Dievčatá majú na pozadí kvietky, frajerov a spomienky. Chlapi len autá, holé ženy a pláže.


                                                 

No comments:

Post a Comment